Jak przetrwać święta, by nie przybrać na wadze?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jak przetrwać święta, by nie przybrać na wadze?

Święta kojarzą nam się przede wszystkim z rodzinnym ciepłem, wspólnym ucztowaniem i obdarowywaniem najbliższych prezentami. Niestety okres ten często powiązany jest z gwałtownym wzrostem masy ciała, a przecież każdemu z nas zależy na tym, aby dobrze wyglądać w Nowym Roku. Dowiedz się, które potrawy wybierać spośród świątecznego stołu, aby przed sylwestrem nie martwić się o dodatkowe kilogramy.
Na co zwrócić uwagę w trakcie świątecznych przygotowań?


Zapomnij o tym, że schudniesz w święta. Wtedy musiałabyś się wyrzec wielu przyjemności towarzyszącym temu okresowi. Odpowiedni plan działania w czasie świąt ułatwi Ci utrzymanie aktualnej masy ciała. Postaraj się, aby nie przytyć więcej niż 1-2 kilogramy.

W momencie, gdy wybierzesz się na świąteczne zakupy, ogranicz ilość kupowanych rzeczy do minimum. Jeżeli kupisz zbyt wiele produktów to będziesz musiała spożywać wszystkie potrawy wigilijne do sylwestra. Wtedy Twoja waga na pewno wzrośnie. Robiąc drobne zakupy będziesz miała pewność, że z wigilijnego stołu wszystko zniknie.
Jeżeli święta spędzasz u bliskich to zadbaj o to, aby kupić produkty niskokaloryczne, z których przygotujesz jedną spośród świątecznych potraw. Wtedy będziesz mogła delektować się jednym z tych dań bez obaw o późniejsze wyrzuty sumienia.

Co wybrać spośród wszystkich potraw na świątecznym stole?

Teoretycznie w trakcie świąt ciężko odmówić sobie jedzenia niektórych potraw. Zwróć jednak szczególną uwagę, aby wielkość posiłków spożywanych przez Ciebie była możliwie jak najmniejsza. Zjedz małą porcję zupy, jednego pieroga, kawałeczek ryby, po łyżce każdej z sałatek, a ciasta podziel na małe kawałeczki i spróbuj odrobinę każdego z nich.
Jeżeli jest taka możliwość to postaraj się o to, aby zupy świąteczne nie były zabielane śmietaną -najlepiej zastąpić ją jogurtem. Jogurtem warto również zastąpić majonez, który dodajemy do świątecznych potraw. Ostatecznie można połączyć go 1 do 1 z majonezem. Wtedy obniżymy kaloryczność posiłku.
W trakcie świąt unikaj słodzonych napoi, a alkohol ogranicz do minimum. W ciągu całego dnia spożywaj duże ilości wody mineralnej. Nie zapominaj również o tym, że to Ty doskonalewiesz kiedy jesteś syta. Jeżeli rodzina mimo to namawia Cię do jedzenia to uprzejmie odmów. Na zakończenie dnia wypij szklankę miętowej herbaty, która usprawni procesy trawienia.
Okres świąteczny to czas biesiadowania i próbowania wszystkich potraw znajdujących się na stole. Ogranicz wielkości posiłków i sięgaj po lekkie potrawy. Wtedy na pewno Twoja waga w okresie poświątecznym nie ulegnie znaczącej zmianie.W tym czasie nie zapominaj również o regularnej aktywności fizycznej – spacer wśród padających płatków śniegu to idealny sposób na odpoczynek po wigilijnej kolacji czy po bożonarodzeniowym obiedzie.

Polecane produkty na poprawę trawienia

Verdin fix, 40 saszetek
Herbatka na trawienie APTEO NATURA zioła do zaparzania, 20 saszetek
Verdin Complexx, 30 tabletek

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*